Zespół pracowników Urzędu Gminy
23-407 Tereszpol-Zaorenda Godziny przyjęć:
od poniedziałku do piątku
w godzinach 7:30-15:30 Urząd Gminy Tereszpol
Informacje
Absolwent Politechniki Lubelskiej na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn, gdzie uzyskał tytuł inżyniera. Ukończył studia niestacjonarne w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie na Wydziale Administracji, gdzie uzyskał tytuł magistra.
Jest Zastępcą Wójta na 1/2 etatu, upoważniony jest do zastępowania Wójta podczas jego nieobecności oraz podejmowania decyzji nie zastrzeżonych dla Wójta; Jest Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w wymiarze 1/2 etatu; Wykonuje zadania z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych; Koordynuje całość spraw z zakresu oświaty na terenie Gminy Tereszpol.
Zakres uprawnień i obowiązków:
Pracą USC kieruje Kierownik USC podlegający bezpośrednio Wójtowi Gminy. Kierownik USC ponosi odpowiedzialność za wyniki pracy USC, a w szczególności za prawidłowe wykonywanie zadań wynikających z zakresu działania USC, zawartego w Regulaminie wewnętrznym Urzędu Gminy, Kierownik USC jest odpowiedzialny za ochronę bezpieczeństwa informacji w USC.
Do zakresu działania USC należą następujące sprawy:
- związane z rejestracją urodzeń, małżeństw oraz zgonów, a także sprawy dotyczące innych zdarzeń, które mają wpływ na stan cywilny osób;
- dokonywanie zmian w księgach stanu cywilnego;
- prowadzenie í archiwizowanie ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych;
- przyjmowanie zgłoszeń o nadaniu medalu za długoletnie pożycie małżeńskie;
- prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion i nazwisk, w szczególności wynikające z następujących aktów prawnych:
- ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo a aktach stanu cywilnego (t.j. : Dz.U. z 2014 r.,poz. 1741 ze zm.;
- ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 1974 r.,poz.85 ze zm.;
- ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy (t.j.: Dz.U. z 2012, poz.788 ze zm.);
- ustawy z dnia 17 października 2008 r. a zmianie imienia i nazwiska (Dz.U. Nr 220, poz. 1414 ze zmianami);
- ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks Postępowania Cywilnego (t.j.: Dz.U. z 2014 r., poz. 101 ze zm.;
- Konwencji i umów międzynarodowych oraz rozporządzeń Rady (WE) w sprawach związanych z zakresem działania Urzędu Stanu Cywilnego. Rozdział 2
Do zadań Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- przyjmowanie w formie uroczystej oświadczenia o wstąpieniu w związek małżeński,
- rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów
- migracje aktów stanu cywilnego do Systemu Rejestrów Państwowych;
- aktualizowanie danych z zakresu stanu cywilnego w rejestrze PESEL;
- usuwanie niezgodności danych w rejestrze PESEL;
- nadawanie numeru PESEL noworodkom;
- meldowanie noworodków;
- wymeldowywanie osób zmarłych;
- przyjmowanie od nupturientów zapewnienia o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa cywilnego, jak i małżeństwa wyznaniowego ze skutkami cywilno-prawnymi;
- prostowanie błędów w aktach stanu cywilnego;
- uzupełnianie danych w aktach stanu cywilnego;
- wpisywanie zagranicznych aktów stanu cywilnego do Systemu Rejestrów Państwowych;
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie rejestracji stanu cywilnego dotyczących: skrócenia terminu na zawarcie związku małżeńskiego; odmowy sprostowania błędu pisarskiego w aktach stanu cywilnego; odmowy odtworzenia treści aktu stanu cywilnego; odmowy uzupełnienia treści aktu stanu cywilnego; odmowy umiejscowienia w polskich księgach aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą; zmiany imienia í nazwiska;
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
- wydawanie zaświadczeń, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo;
- wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
- wydanie zaświadczeń potwierdajacych uznanie ojcowstwa;
- przyjmowanie oświadczeń od osób rozwiedzionych o powrocie do nazwiska poprzednio noszonego;
- uznawanie orzeczeń sądów zagranicznych i innych organów w sprawach rodzinnych (niemajątkowych);
- przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża matki, który nie jest ojcem dziecka;
- przyjmowanie oświadczeń o zmianie imion noworodkom;
- przyjmowanie oświadczeń o nazwisku jakie będą nosić małżonkowie po zawarciu małżeństwa oraz nazwisku ich dzieci;
- wpisywanie wzmianek w aktach stanu cywilnego na podstawie aktów stanu cywilnego, orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych oraz innych dokumentów;
- organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego;
- wydawanie zaświadczeń o braku aktu w księgach stanu cywilnego i braku księgi stanu cywilnego;
- prowadzenie korespondencji krajowej i zagranicznej;
- sporządzanie testamentów;
- przekazywanie informacji do Centrum Informacji Kryminalnych, straży granicznej i innym uprawnionym jednostkom;
- nadzór nad funkcjonowaniem Archiwum Zakładowego USC oraz przekazywanie 100-Ietnich 80-letnich ksiąg stanu cywilnego do Archiwum Państwowego;
- podpisywanie pism z zakresu realizacji zadań USC.
- sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie rejestracji urodzeń, małżeństw i zgonów;
- realizacja zadań określonych ustawą o opłacie skarbowej;
- prowadzenie rejestrów wszystkich spraw załatwianych w USC zgodnie z instrukcją kancelaryjną;
Do zadań w sprawach Dowodów Osobistych należy:
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i weryfikacja pod kątem kompletności dokumentacji i zgodności danych w Rejestrze Dowodów Osobistych i rejestrze PESEL prowadzonym w systemie informatycznym
- rejestracja wniosku o wydanie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych;
- realizacja wniosków o wydanie dowodu osobistego przesłanych droga elektroniczną na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu Gminy Tereszpol przez osoby posiadające ważny kwalifikowany certyfikat oraz poprzez stronę ePUAP osób posiadających podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP;
- przyjęcie zawiadomienia, rejestracja i wydanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego;
- wydawanie dowodów osobistych wnioskodawcom;
- unieważnienie dowodów osobistych w Rejestrze Dowodów Osobistych; 9) aktualizowanie danych znajdujących się w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz w rejestrze PESEL poprzez wyjaśnienia niezgodności danych znajdujących się w tych rejestrach, na drodze elektronicznych zleceń do właściwych urzędów stanu cywilnego oraz urzędów gmin;
- aktualizowanie danych znajdujących się w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz w rejestrze PESEL poprzez wyjaśnienia niezgodności danych znajdujących się w tych rejestrach, na drodze elektronicznych zleceń do właściwych urzędów stanu cywilnego oraz urzędów gmin;
- opracowywanie materiałów sprawozdawczych i informacyjnych z zakresu działania związanych z prowadzeniem dowodów osobistych,
- zabezpieczenie pomieszczeń i dokumentacji na stanowiskach ds. wydawania dowodów osobistych;
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych w miejscu pobytu wnioskodawcy w przypadku osób, które nie mogą osobiście stawić się w Urzędzie;
- dostarczanie dowodu osobistego do miejsca pobytu wnioskodawcy w przypadku osób, które nie mogą osobiście stawić się w Urzędzie i uzyskiwanie potwierdzenia odbioru;
- wykonywanie usług transportowych dla potrzeb referatu w zakresie przewozu dokumentacji i pracowników realizujących zadania poza siedzibą Urzędu;
W zakresie Ruchu Ludności należy:
- rejestrowanie w rejestrze informatycznym spraw o wymeldowanie i zameldowani w trybie administracyjnym;
- wszczynanie postępowań w sprawach meldunkowych;
- prowadzenie szczegółowych postępowań wyjaśniających w sprawach meldunkowych;
- przygotowywanie projektów decyzji meldunkowych, postanowień i innych pism z zakresu ruchu ludności;
- przesyłanie odwołań i zażaleń wraz z aktami do II instancji;
- wykonywanie ostatecznych decyzji meldunkowych;
- udostępnianie danych osobowych na potrzeby organów i jednostek organizacyjnych, innych podmiotów oraz osób prawnych i fizycznych;
- prowadzenie w systemie komputerowym rejestru udostępnionych danych osobowych;
- wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności;
- prowadzenie w systemie informatycznym rejestru wydanych zaświadczeń;
- administrowanie informacjami zawartymi w kopertach dowodowych znajdujących się w Archiwum dowodów osobistych;
- opracowywanie materiałów sprawozdawczych i informacji;
Do zadań w sprawach Ewidencji Ludności należy:
- przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych;
- prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców;
- wydawanie zaświadczeń o za- i wymeldowaniu na pobyt stały i czasowy;
- opracowywanie materiałów sprawozdawczych i informacyjnych z zakresu ewidencji ludności;
- współpraca z organami Policji i innymi jednostkami zainteresowanymi sprawami wchodzącymi w zakres działania Oddziału;
- prowadzenie w układzie terytorialnym formularzy meldunkowych prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców, przygotowywanie geografii wyborczej;
Nadzór nad placówkami oświaty prowadzonymi przez gminę /szkoły, przedszkole/ w tym:
1. organizowanie i przeprowadzanie konkursów na dyrektorów szkół i przedszkola,
2. wykonywanie zadań wynikających z funkcji organu w zakresie awansu zawodowego nauczycieli w szkołach na terenie gminy,
3. zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół i nadzór nad ich realizacją,
4. wykonywanie bieżącego nadzoru w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki,
5. prawidłowość wykorzystywania środków budżetowych przez szkoły, przedszkole i stołówki szkolne,
6. przyznawania stypendiów socjalnych i innych,
7. organizowanie dowozu uczniów do szkół i nadzorowanie pracy kierowców,
8. zapewnienie właściwej sieci szkół i oddziałów przedszkolnych.
-
Wójt Gminy Tereszpol
mgr inż. Jacek Pawluk
więcej -
Sekretarz Gminy
mgr Maria Skóra
więcej -
Skarbnik Gminy
Stanisława Kapuśniak
więcej -
Sekretarka
Katarzyna Kurzyńska
więcej -
Podinspektor ds.gospdarki odpadami komunalnymi
mgr Monika Gruszczyńska
więcej -
Specjalista ds. księgowości szkolnej
Anna Stępień
więcej -
Kierownik referatu inwestycyjnego, zamówień publicznych
Andrzej Mazurek
więcej -
Inspektor ds. zarządzania kryzysowego, oc, ochrony środowiska
Adam Wolanin
więcej -
Podinspektor ds. informatyki
mgr Piotr Godzisz
więcej -
Inspektor ds. wymiaru zobowiązań podatkowych
mgr Mariola Kapuśniak
więcej -
Samodzielny referent ds. księgowości podatkowych
Aneta KUR
więcej -
Inspektor ds. księgowości budżetowej
mgr Monika Sikorska
więcej -
Specjalista ds. obsługi Rady Gminy, zezwoleń na sprzedaż napojów
mgr Iwona Wasylik
więcej -
Samodzielny pracownik ds. gospodarki gruntami
Małgorzata Kurys-Popowicz
więcej -
Specjalista ds księgowości budZetowej
Małgorzata Kimak
więcej -
Technik administracji w ramach realizacji projktów unijnych
Paweł Belczarz
więcej