Zespół pracowników Urzędu Gminy
Podinspektor ds. informatyki
mgr Piotr Godzisz
tel. 84 687 66 44
e-mail: pgodzisz@tereszpol.pl
ul. Długa 234
23-407 Tereszpol-Zaorenda Godziny przyjęć:
Od poniedziałku do piątku
8:00 - 15:00 Urząd Gminy Tereszpol
23-407 Tereszpol-Zaorenda Godziny przyjęć:
Od poniedziałku do piątku
8:00 - 15:00 Urząd Gminy Tereszpol
Informacje
Ukończył studia zawodowe 3-letnie na Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji na Wydziale Zarządzania i Administracji kierunek ekonomia oraz ma Wydziale Administracyni-Informatycznym kierunek informatyka i ekonometria.
Zakres zadań i obowiązków:
W zakresie obsługi informatycznej i ochrony danych osobowych:
- Administrowanie i zarządzanie systemem informatycznym, w szczególności serwerem i siecią komputerową oraz zapewnienie sprawnego działania tych urządzeń,
- Organizacja systemu teleinformatycznego i realizacja zadań z zakresu świadczenia elektronicznych usług publicznych, w szczególności poprzez wdrażanie elektronicznego systemu obiegu dokumentów,
- Rozpoznanie potrzeb oraz organizowanie zakupu sprzętu komputerowego i oprogramowania,
- Instalowanie sprzętu i oprogramowania oraz zapewnienie sprawnego ich działania, także poprzez: zapewnienie nadzoru autorskiego nad programami, odnawianie oprogramowania antywirusowego,
- Natychmiastowe reagowanie na wszelkie zgłaszane usterki w sprzęcie komputerowym,
- Konserwacja i dbanie o czystość sprzętu komputerowego,
- Udzielanie instruktażu i pomocy pracownikom Urzędu Gminy w zakresie posługiwania się programami,
- Przechowywanie dokumentacji sprzętu komputerowego, gwarancji, programów itp.
- Zarządzanie bezpieczeństwem danych i systemów. Opracowywanie, aktualizacja oraz stosowanie zasad ochrony danych i systemów.
- Tworzenie kopii zapasowych katalogu komputerowego Urzędu Gminy na serwerze i na poszczególnych stanowiskach w referatach, a w razie potrzeby również na innych nośnikach,
- Zapewnienie dostępu do Internetu i poczty elektronicznej na stanowiskach pracy w Urzędzie Gminy ,
- Opieka i nadzór nad wdrażanymi systemami , konsultowanie zmian w oprogramowaniu oraz kontakty z autorami oprogramowania,
- Kontrolowanie, modyfikacja oraz aktualizacja zabezpieczeń informatycznych,
- Zabezpieczenie sieci komputerowej oraz poczególnych stanowisk przed ingerencją osób nieupoważnionych oraz zapewnienie ochrony przed wirusami komputerowymi,
- Przydzielanie i konfiguracja kont pocztowych pracownikom urzędu.
- Współuczestnictwo w określaniu kierunków i sposobu informatyzacji Urzędu Gminy oraz innych jednostek organizacyjnych Gminy,
- Współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wspólnych projektów informatycznych i wymiany danych,
- Prowadzenie biuletynu informacji publicznej zgodnie z ustawą z dnia 8 października 2001 r. ( Dz.U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.),
- Prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,
- Przygotowywanie upoważnień do obsługi systemu informatycznego oraz urządzeń wchodzących w jego skład do przetwarzania danych osobowych,
- Nadzór nad funkcjonowaniem systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów (EZD),
- Zarządzanie działaniem elektronicznej skrzynki podawczej ,
- Odpowiedzialność za wykorzystywanie programów komputerowych w Urzędzie Gminy zgodnie z posiadanymi licencjami,
- Ewidencjonowanie sprzętu i oprogramowania, dysponowanie nimi oraz ocena celowości i stopnia wykorzystania.
- Prowadzenie kompleksowej inwentaryzacji sprzętu komputerowego będącego w Urzędzie Gminy , programów, haseł i zabezpieczeń,
- Sporządzanie sprawozdań i raportów z realizacji zadań w zakresie informatyzacji.
W zakresie promocji i integracji europejskiej:
- Opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów informacyjnych o Gminie.
- Promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego, społecznego i turystycznego Gmin.,
- Prowadzenie strony internetowej gminy www.tereszpol.pl.
- Rozpowszechnianie materiałów informacyjnych o Unii Europejskiej.
W zakresie zwrotu podatku akcyzowego:
- Przyjmowanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej od producentów rolnych według procedury określonej w ustawie z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej (Dz.U. Nr 52, poz. 379 z póżn. zm.)
- Wystawianie decyzji o zwrot podatku zgodnie z przepisami wyżej wymienionej ustawy, przedłożenie Wójtowi do zatwierdzenia i dostarczenie w terminie producentowi rolnemu.
- Sporządzanie wniosku do właściwego miejscowo wojewody o przekazanie gminie dotacji celowej na postępowanie w sprawie zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 sierpnia 2006 r. ( Dz.U. Nr 160, poz. 1132 )
- Przekazanie ( wypłata) producentowi rolnemu ( wnioskodawcy) należnego zwrotu podatku przyznanego na podstawie decyzji zgodnie z ustawowymi terminami.
- Sporządzanie okresowych i rocznych rozliczeń dotacji z realizacji wypłat zwrotu podatku.
- Sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowego z realizacji wypłat zwrotu podatku.
- Sporządzanie zbiorczych okresowych i rocznych rozliczeń z dotacji z realizacji wypłat zwrotu podatku.
- Sporządzanie zbiorczych okresowych i rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z realizacji wypłat zwrotu podatku.
- Upoważnienie do posługiwania się pieczęcią na fakturach VAT o następującym brzmieniu: „ przyjęto w dniu ………do zwrotu części podatku akcyzowego”.
- Prowadzenie rejestrów wszystkich spraw załatwianych zgodnie z instrukcją kancelaryjną;
- Przekazywanie akt własnych do Archiwum Zakładowego i prowadzenie zbioru protokołów zdawczo – odbiorczych.
-
Wójt Gminy Tereszpol
mgr inż. Jacek Pawluk
więcej -
Z-ca Wójta 1/2 etatu; Kierownik USC 1/2 etatu
mgr Marek Kulik
więcej -
Sekretarz Gminy
mgr Maria Skóra
więcej -
Skarbnik Gminy
Stanisława Kapuśniak
więcej -
Sekretarka
Katarzyna Kurzyńska
więcej -
Podinspektor ds.gospdarki odpadami komunalnymi
mgr Monika Gruszczyńska
więcej -
Specjalista ds. księgowości szkolnej
Anna Stępień
więcej -
Kierownik referatu inwestycyjnego, zamówień publicznych
Andrzej Mazurek
więcej -
Inspektor ds. zarządzania kryzysowego, oc, ochrony środowiska
Adam Wolanin
więcej -
Inspektor ds. wymiaru zobowiązań podatkowych
mgr Mariola Kapuśniak
więcej -
Samodzielny referent ds. księgowości podatkowych
Aneta KUR
więcej -
Inspektor ds. księgowości budżetowej
mgr Monika Sikorska
więcej -
Specjalista ds. obsługi Rady Gminy, zezwoleń na sprzedaż napojów
mgr Iwona Wasylik
więcej -
Samodzielny pracownik ds. gospodarki gruntami
Małgorzata Kurys-Popowicz
więcej -
Specjalista ds księgowości budZetowej
Małgorzata Kimak
więcej -
Technik administracji w ramach realizacji projktów unijnych
Paweł Belczarz
więcej