Gmina Tereszpol

Logo ePUAP 2 Logo Biuletynu Informacji Publicznej

Zespół pracowników Urzędu Gminy

Adam Wolanin
Inspektor ds. zarządzania kryzysowego, oc, ochrony środowiska Adam Wolanin tel. 84 687 66 47 e-mail: awolanin@tereszpol.pl ul. Długa 234
23-407 Tereszpol-Zaorenda
Godziny przyjęć:
Od poniedziałku do piątku
7:30 - 15:30
Urząd Gminy Tereszpol

Informacje

Wykonuje zadania z zakresu:

  • zadań obronnych;
  • zarządzania kryzysowego;
  • obrony cywilnej;
  • ochrony przeciwpożarowej;
  • ochrony środowiska;
  • oświetlenia dróg, ulic, placów, parkingów;
  • podziału nieruchomości;
  • zabytków na terenie gminy i pomników przyrody
więcej

W zakresie zadań obronnych:

  • Opracowanie i utrzymywanie w stałej aktualności : regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas „W” oraz obsady personalnej Urzędu i szczególnego zakresu obowiązków stałej gotowości obronnej państwa, dokumentacji dotyczącej osiągania podwyższonej i pełnej gotowości obronnej państwa, planu zapewniającego realizację zestawu zadań przewidzianych do realizacji w procesie podwyższonej gotowości obronnej,dokumentów dotyczących organizacji, uruchomienia i funkcjonowania stałego dyżuru, dokumentów organizacyjno – planistycznych w zakresie zapewnienia w czasie wojny warunków funkcjonowania w ustalonym trybie pracy;
  • Opracowanie analiz , sprawozdań i realizacja zadań obronnych dla potrzeb Wojewody.;
  • Organizowanie i prowadzenie działalności kontrolno-rozliczeniowej z realizacji zadań obronnych w tym obrony cywilnej;
  • Planowanie i realizowanie przedsięwzięcia w zakresie szkolenia obronnego.

W zakresie obrony cywilnej należy:

  • Dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej;
  • Opracowywanie i opiniowanie planów obrony cywilnej;
  • Opracowywanie i uzgadnianie planów działania;
  • Organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;
  • Organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej;
  • Przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
  • Tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej;
  • Przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze;
  • Planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności;
  • Planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
  • Planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
  • Wyznaczanie zakładów opieki zdrowotnej zobowiązanych do udzielania pomocy medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania tych zakładów do niesienia tej pomocy;
  • Zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych;
  • Zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej,
    a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania;
  • Integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych, i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
  • Sporządzanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
  • Współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej;
  • Opiniowanie wniosków w sprawie tworzenia formacji obrony cywilnej, w których jest odbywana zasadnicza służba w obronie cywilnej;
  • Opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań;
  • Współpraca z pełnomocnikami wojewodów do spraw ratownictwa medycznego i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowanych zadań;
  • Kontrolowanie przygotowania formacji obrony cywilnej i ratowników do prowadzenia działań ratowniczych;
  • Ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na ich terenie, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej;
  • Przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych.

W zakresie zarządzania kryzysowego:

  • Prowadzenie dokumentacji zespołu reagowania kryzysowego;
  • Przygotowanie projektu gminnego planu reagowania kryzysowego;
  • Prowadzenie spraw z zakresu akcji kurierskiej;
  • Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji, rejestru przedpoborowych i kwalifikacji wojskowej;
  • Prowadzenie spraw z zakresu ochrony zabytków, cmentarzy wojennych oraz miejsc pamięci narodowej.

W zakresie ochrony przeciwpożarowej:

Stanowisko realizuje zadania własne oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z ochroną przeciwpożarową, dotyczące w szczególności:

  • Funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy;
  • Ekwiwalentów pieniężnych wypłacanych członkom OSP;
  • Wyposażenia, utrzymania, wyszkolenia i zapewnienia gotowości bojowej;
  • Zaświadczeń o potwierdzeniu spełnienia wymagań w zakresie badań lekarskich dla osób kierujących pojazdem uprzywilejowanym OSP.
  • Prowadzenie spaw związanych z ochroną przeciwpożarową w Gminie oraz w budynkach Urzędu Gminy Tereszpol;
  • Współpraca z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Biłgoraju i jednostkami Ochotniczych Straży Pożarnych, funkcjonującymi na terenie Gmin;
  • Prowadzenie ksiąg inwentarzowych dla pozostałych środków trwałych będącychw używaniu przez OSP oraz prowadzenie inwentaryzacji w jednostkach OSP;
  • Rozliczanie miesięcznych kart pracy pożarniczych pojazdów samochodowychi sprzętu OSP oraz rozliczanie udziału jednostek OSP w działaniu ratowniczo – górniczym;
  • Koordynacja przedsięwzięć związanych z ochroną przeciwpożarową w Gminie.

Do zadań Ochrony Informacji Niejawnych należy:

  • Sprawne i bezpieczne rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie materiałów, o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r.
    o ochronie informacji niejawnych, zwanych dalej „materiałami”
  • Udostępnianie materiałów osobom do tego uprawnionym;
  • Wydawanie materiałów osobom do tego uprawnionym;
  • Egzekwowanie zwrotu materiałów;
  • Przestrzeganie właściwego oznaczania i rejestrowania materiałów w kancelarii oraz w Urzędzie Gminy;
  • Prowadzenie dzienników ewidencyjnych określonych w §2 ust 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie organizacji
    i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych;
  • Przygotowanie do wysyłki oraz odbiór materiałów z Poczty Specjalnej;
  • Opracowywanie informacji z zakresu przetwarzania informacji niejawnej;
  • Przestrzegania właściwego oznaczania i  rejestrowania materiałów;
  • Podejmowanie bieżących działań w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  • Wykonywanie zadań zleconych przez Pełnomocnika Informacji Niejawnych z zakresu ochrony informacji niejawnych.

W zakresie ochrony środowiska

  • Współdziałanie z dzierżawcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckich obszarów Gminy, w szczególności w zakresie ochrony zwierzyny bytującej na jej terenie, w szczwególnosci: współpraca przy szacowaniu szkód łowieckich, przygotowanie opinii i wniosków w sprawie wydzierżawiania obwodów łowieckich, współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Przyrody w sprawie wyrządzonych szkód przez zwierzęta chronione prawem;
  • Prowadzenie ewidencji pomników przyrody, cennych zadrzewień przydrożnych, w szczególności: lustracja pomników przyrody i ich oznakowanie, przygotowywanie projektu uchwały w sprawie uznania obiektów za pomnik przyrody, przygotowanie wniosków w prawie pozyskani środków finansowych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na ochronę cennych zadrzewień znajdujących się na terenie Gminy;
  • Prowadzenie spraw o podział nieruchomości, w tym przygotowywanie projektów decyzji;
  • Przygotowywanie postanowień i opinii w zakresie prac geologicznych;
  • Przygotowywanie decyzji w sprawie wycinki drzew i krzewów;
  • Pomoc właścicielom upraw dotkniętych zniszczeniami;
  • Przygotowywanie tymczasowych zarządzeń o wprowadzeniu ograniczeń wynikających z ustawy o ochronie przyrody;
  • Usuwanie z terenów gminnych niebezpiecznej dla zdrowia rośliny;
  • Opiniowanie wniosków o przeznaczeniu gruntów rolnych o zalesienia;
  • Organizowanie zadrzewień na terenie gminy, w tym sadzenia, utrzymania, usuwania drzew i krzewów oraz pielęgnacja w pasie drogowym;
  • Opiniowanie wniosków w sprawie uznania lasu za ochronny;
  • Nadzór, koordynacja i kontrola ochrony środowiska;
  • Przygotowywanie wniosków o ściganie za przekroczenia określone w ustawie o ochronie przyrody;
  • Wykonywanie zadań z zakresu oświetlenia dróg, ulic, placów, parkingów.

Sprawy inne:

  • Prowadzenie kart pracy pojazdów służbowych, ewidencji zużycia paliwa i rozliczanie zużycia paliwa na podstawie zakładowych norm paliwa, obciążanie kierowców za przepał paliwa i uznanie za oszczędność paliwa.
  • Prowadzenie ubezpieczeń pojazdów.
  • Prowadzenie niezbędnej sprawozdawczości w zakresie swoich obowiązków wynikających z zarządzeń Wójta oraz ustaw i rozporządzeń wykonawczych

©2019 Urząd Gminy Tereszpol

Projekt i wykonanie Net Partners