Zespół pracowników Urzędu Gminy
Inspektor ds. zarządzania kryzysowego, oc, ochrony środowiska
Adam Wolanin
tel. 84 687 66 47
e-mail: awolanin@tereszpol.pl
ul. Długa 234
23-407 Tereszpol-Zaorenda Godziny przyjęć:
Od poniedziałku do piątku
7:30 - 15:30 Urząd Gminy Tereszpol
23-407 Tereszpol-Zaorenda Godziny przyjęć:
Od poniedziałku do piątku
7:30 - 15:30 Urząd Gminy Tereszpol
Informacje
Wykonuje zadania z zakresu:
- zadań obronnych;
- zarządzania kryzysowego;
- obrony cywilnej;
- ochrony przeciwpożarowej;
- ochrony środowiska;
- oświetlenia dróg, ulic, placów, parkingów;
- podziału nieruchomości;
- zabytków na terenie gminy i pomników przyrody
W zakresie zadań obronnych:
- Opracowanie i utrzymywanie w stałej aktualności : regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas „W” oraz obsady personalnej Urzędu i szczególnego zakresu obowiązków stałej gotowości obronnej państwa, dokumentacji dotyczącej osiągania podwyższonej i pełnej gotowości obronnej państwa, planu zapewniającego realizację zestawu zadań przewidzianych do realizacji w procesie podwyższonej gotowości obronnej,dokumentów dotyczących organizacji, uruchomienia i funkcjonowania stałego dyżuru, dokumentów organizacyjno – planistycznych w zakresie zapewnienia w czasie wojny warunków funkcjonowania w ustalonym trybie pracy;
- Opracowanie analiz , sprawozdań i realizacja zadań obronnych dla potrzeb Wojewody.;
- Organizowanie i prowadzenie działalności kontrolno-rozliczeniowej z realizacji zadań obronnych w tym obrony cywilnej;
- Planowanie i realizowanie przedsięwzięcia w zakresie szkolenia obronnego.
W zakresie obrony cywilnej należy:
- Dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej;
- Opracowywanie i opiniowanie planów obrony cywilnej;
- Opracowywanie i uzgadnianie planów działania;
- Organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;
- Organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej;
- Przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
- Tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej;
- Przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze;
- Planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności;
- Planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
- Planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
- Wyznaczanie zakładów opieki zdrowotnej zobowiązanych do udzielania pomocy medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania tych zakładów do niesienia tej pomocy;
- Zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych;
- Zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej,
a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania; - Integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych, i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
- Sporządzanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
- Współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej;
- Opiniowanie wniosków w sprawie tworzenia formacji obrony cywilnej, w których jest odbywana zasadnicza służba w obronie cywilnej;
- Opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań;
- Współpraca z pełnomocnikami wojewodów do spraw ratownictwa medycznego i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowanych zadań;
- Kontrolowanie przygotowania formacji obrony cywilnej i ratowników do prowadzenia działań ratowniczych;
- Ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na ich terenie, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej;
- Przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych.
W zakresie zarządzania kryzysowego:
- Prowadzenie dokumentacji zespołu reagowania kryzysowego;
- Przygotowanie projektu gminnego planu reagowania kryzysowego;
- Prowadzenie spraw z zakresu akcji kurierskiej;
- Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji, rejestru przedpoborowych i kwalifikacji wojskowej;
- Prowadzenie spraw z zakresu ochrony zabytków, cmentarzy wojennych oraz miejsc pamięci narodowej.
W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
Stanowisko realizuje zadania własne oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z ochroną przeciwpożarową, dotyczące w szczególności:
- Funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy;
- Ekwiwalentów pieniężnych wypłacanych członkom OSP;
- Wyposażenia, utrzymania, wyszkolenia i zapewnienia gotowości bojowej;
- Zaświadczeń o potwierdzeniu spełnienia wymagań w zakresie badań lekarskich dla osób kierujących pojazdem uprzywilejowanym OSP.
- Prowadzenie spaw związanych z ochroną przeciwpożarową w Gminie oraz w budynkach Urzędu Gminy Tereszpol;
- Współpraca z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Biłgoraju i jednostkami Ochotniczych Straży Pożarnych, funkcjonującymi na terenie Gmin;
- Prowadzenie ksiąg inwentarzowych dla pozostałych środków trwałych będącychw używaniu przez OSP oraz prowadzenie inwentaryzacji w jednostkach OSP;
- Rozliczanie miesięcznych kart pracy pożarniczych pojazdów samochodowychi sprzętu OSP oraz rozliczanie udziału jednostek OSP w działaniu ratowniczo – górniczym;
- Koordynacja przedsięwzięć związanych z ochroną przeciwpożarową w Gminie.
Do zadań Ochrony Informacji Niejawnych należy:
- Sprawne i bezpieczne rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie materiałów, o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r.
o ochronie informacji niejawnych, zwanych dalej „materiałami” - Udostępnianie materiałów osobom do tego uprawnionym;
- Wydawanie materiałów osobom do tego uprawnionym;
- Egzekwowanie zwrotu materiałów;
- Przestrzeganie właściwego oznaczania i rejestrowania materiałów w kancelarii oraz w Urzędzie Gminy;
- Prowadzenie dzienników ewidencyjnych określonych w §2 ust 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie organizacji
i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych; - Przygotowanie do wysyłki oraz odbiór materiałów z Poczty Specjalnej;
- Opracowywanie informacji z zakresu przetwarzania informacji niejawnej;
- Przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania materiałów;
- Podejmowanie bieżących działań w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- Wykonywanie zadań zleconych przez Pełnomocnika Informacji Niejawnych z zakresu ochrony informacji niejawnych.
W zakresie ochrony środowiska
- Współdziałanie z dzierżawcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckich obszarów Gminy, w szczególności w zakresie ochrony zwierzyny bytującej na jej terenie, w szczwególnosci: współpraca przy szacowaniu szkód łowieckich, przygotowanie opinii i wniosków w sprawie wydzierżawiania obwodów łowieckich, współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Przyrody w sprawie wyrządzonych szkód przez zwierzęta chronione prawem;
- Prowadzenie ewidencji pomników przyrody, cennych zadrzewień przydrożnych, w szczególności: lustracja pomników przyrody i ich oznakowanie, przygotowywanie projektu uchwały w sprawie uznania obiektów za pomnik przyrody, przygotowanie wniosków w prawie pozyskani środków finansowych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na ochronę cennych zadrzewień znajdujących się na terenie Gminy;
- Prowadzenie spraw o podział nieruchomości, w tym przygotowywanie projektów decyzji;
- Przygotowywanie postanowień i opinii w zakresie prac geologicznych;
- Przygotowywanie decyzji w sprawie wycinki drzew i krzewów;
- Pomoc właścicielom upraw dotkniętych zniszczeniami;
- Przygotowywanie tymczasowych zarządzeń o wprowadzeniu ograniczeń wynikających z ustawy o ochronie przyrody;
- Usuwanie z terenów gminnych niebezpiecznej dla zdrowia rośliny;
- Opiniowanie wniosków o przeznaczeniu gruntów rolnych o zalesienia;
- Organizowanie zadrzewień na terenie gminy, w tym sadzenia, utrzymania, usuwania drzew i krzewów oraz pielęgnacja w pasie drogowym;
- Opiniowanie wniosków w sprawie uznania lasu za ochronny;
- Nadzór, koordynacja i kontrola ochrony środowiska;
- Przygotowywanie wniosków o ściganie za przekroczenia określone w ustawie o ochronie przyrody;
- Wykonywanie zadań z zakresu oświetlenia dróg, ulic, placów, parkingów.
Sprawy inne:
- Prowadzenie kart pracy pojazdów służbowych, ewidencji zużycia paliwa i rozliczanie zużycia paliwa na podstawie zakładowych norm paliwa, obciążanie kierowców za przepał paliwa i uznanie za oszczędność paliwa.
- Prowadzenie ubezpieczeń pojazdów.
- Prowadzenie niezbędnej sprawozdawczości w zakresie swoich obowiązków wynikających z zarządzeń Wójta oraz ustaw i rozporządzeń wykonawczych
-
Wójt Gminy Tereszpol
mgr inż. Jacek Pawluk
więcej -
Z-ca Wójta 1/2 etatu; Kierownik USC 1/2 etatu
mgr Marek Kulik
więcej -
Sekretarz Gminy
mgr Maria Skóra
więcej -
Skarbnik Gminy
Stanisława Kapuśniak
więcej -
Sekretarka
Katarzyna Kurzyńska
więcej -
Podinspektor ds.gospdarki odpadami komunalnymi
mgr Monika Gruszczyńska
więcej -
Specjalista ds. księgowości szkolnej
Anna Stępień
więcej -
Kierownik referatu inwestycyjnego, zamówień publicznych
Andrzej Mazurek
więcej -
Podinspektor ds. informatyki
mgr Piotr Godzisz
więcej -
Inspektor ds. wymiaru zobowiązań podatkowych
mgr Mariola Kapuśniak
więcej -
Samodzielny referent ds. księgowości podatkowych
Aneta KUR
więcej -
Inspektor ds. księgowości budżetowej
mgr Monika Sikorska
więcej -
Specjalista ds. obsługi Rady Gminy, zezwoleń na sprzedaż napojów
mgr Iwona Wasylik
więcej -
Samodzielny pracownik ds. gospodarki gruntami
Małgorzata Kurys-Popowicz
więcej -
Specjalista ds księgowości budZetowej
Małgorzata Kimak
więcej -
Technik administracji w ramach realizacji projktów unijnych
Paweł Belczarz
więcej