Zespół pracowników Urzędu Gminy
Inspektor ds. wymiaru zobowiązań podatkowych
mgr Mariola Kapuśniak
tel. 84 687 66 38
e-mail: mkapusniak@tereszpol.pl
ul. Długa 234
23-407 Tereszpol-Zaorenda Godziny przyjęć:
Od poniedziałku do piątku
7:30 - 15:30 Urząd Gminy Tereszpol
23-407 Tereszpol-Zaorenda Godziny przyjęć:
Od poniedziałku do piątku
7:30 - 15:30 Urząd Gminy Tereszpol
Informacje
Wykształcenie wyższe. Ukończyła uzupełniające studia magisterskie w zakresie administracji na Uniwerytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie
Zakres zadań i obowiązków:
- Ustalanie wymiaru podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportu, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Przygotowywanie decyzji o wymiarze podatków oraz składanych odwołań od tych decyzji;
- Gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu;
- Prowadzenie ewidencji podatników ;
- Opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawach podatków i opłat;
- Opiniowanie wniosków o ulgi w sprawie podatków i opłat;
- Przygotowywanie projektów opinii Wójta Gminy dla Urzędu Skarbowego;
- Prowadzenie kontroli podatkowej;
- Sporządzanie wykazu rolników do Izb Rolniczych.
- Uaktualnianie kart gospodarstw – klas gruntów, wielkości gospodarstw i zmian podatników;
- Prowadzenie postępowań w sprawach podatkowych oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie;
- Prowadzenie rachunkowości podatkowej, a także sporządzanie sprawozdań z podatków i opłat;
- Prowadzenie bieżącej ewidencji budynków i gruntów w poszczególnych gospodarstwach rolnych oraz jej kontrola;
- Sporządzanie deklaracji podatkowej Gminy;
- Sporządzanie protokołów o stanie majątkowym i rodzinnym osób ubiegających się o umorzenie podatku;
- Wydawanie zaświadczeń i informacji w sprawach podatków i opłat lokalnych, o przychodowości i obszarze gospodarstwa rolnego oraz zaświadczeń o stanie majątkowym;
- Gromadzenie i badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym przedłożonych deklaracji podatkowych;
- Wydawanie zaświadczeń i informacji do ZUS i KRUS o płaconych przez rolników składkach ubezpieczeniowych;
- Wydawanie zaświadczeń podatnikom z zakresu prowadzonego stanowiska pracy;
- Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem przedsiębiorcom, rolnikom pomocy publicznej – realizacja ustawy o pomocy publicznej;
- Sporządzanie sprawozdawczości zbiorczej w Urzędzie dotyczącej udzielonej pomocy publicznej;
- Zgłaszanie wniosków o zmiany w planie finansowym w zakresie działania referatu;
- Korespondencja i udzielanie informacji w zakresie podatków, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Udział w opracowywaniu programów i planów rozwoju gminy oraz budżetu gminy, w ścisłej współpracy ze skarbnikiem;
- zowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej, w zakresie nie uregulowanym ustawą zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego;
- Rozpatrywanie odwołań składanych przez podatników do Samorządowego Kolegium Odwoławczego oraz prowadzenie wymaganej korespondencji z Samorządowym Kolegium Odwoławczym;
- Wykonywanie innych zadań wynikających przepisów szczególnych;
- Wytwarzanie i wprowadzanie informacji z zakresu pracy referatu do BIP i strony internetowej Urzędu
-
Wójt Gminy Tereszpol
mgr inż. Jacek Pawluk
więcej -
Z-ca Wójta 1/2 etatu; Kierownik USC 1/2 etatu
mgr Marek Kulik
więcej -
Sekretarz Gminy
mgr Maria Skóra
więcej -
Skarbnik Gminy
Stanisława Kapuśniak
więcej -
Sekretarka
Katarzyna Kurzyńska
więcej -
Podinspektor ds.gospdarki odpadami komunalnymi
mgr Monika Gruszczyńska
więcej -
Specjalista ds. księgowości szkolnej
Anna Stępień
więcej -
Kierownik referatu inwestycyjnego, zamówień publicznych
Andrzej Mazurek
więcej -
Inspektor ds. zarządzania kryzysowego, oc, ochrony środowiska
Adam Wolanin
więcej -
Podinspektor ds. informatyki
mgr Piotr Godzisz
więcej -
Samodzielny referent ds. księgowości podatkowych
Aneta KUR
więcej -
Inspektor ds. księgowości budżetowej
mgr Monika Sikorska
więcej -
Specjalista ds. obsługi Rady Gminy, zezwoleń na sprzedaż napojów
mgr Iwona Wasylik
więcej -
Samodzielny pracownik ds. gospodarki gruntami
Małgorzata Kurys-Popowicz
więcej -
Specjalista ds księgowości budZetowej
Małgorzata Kimak
więcej -
Technik administracji w ramach realizacji projktów unijnych
Paweł Belczarz
więcej