Zespół pracowników Urzędu Gminy

Aneta KUR
Samodzielny referent ds. księgowości podatkowych Aneta KUR tel. 84 687 66 38 e-mail: akur@tereszpol.pl ul. Długa 234
23-407 Tereszpol-Zaorenda
Godziny przyjęć:
Od poniedziałku do piątku
7:30 - 15:30
Urząd Gminy Tereszpol

Informacje

Posiada wykształcenie wyższe magisterkie.Ukończyła studia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie na Wydziale Prawa i Addministracji kierunek administracja. Posiada certyfikat specjalisty ds. księgowości uzyskany według wymagań okreslonych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polce opartych na Międzunarodowych Standartach Edukacyjnych ustalonych przez IFAC.

Zakres zadań i obowiązków:  

  • Prowadzenie rachunkowości podatkowej, a także sporządzanie sprawozdań z podatków i opłat;
  • Rozliczanie inkasentów z zebranych należności podatkowych;
  • Naliczanie prowizji dla inkasentów;
  • Prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych, bieżąca analiza realizacji należności w zobowiązaniach pieniężnych;

  • Wykonywanie czynności związanych z zabezpieczeniem należności podatkowych oraz egzekucją podatków i opłat;
  • Prowadzenie ewidencji przypisów i odpisów podatkowych oraz comiesięczne uzgadnianie dochodów z księgowością budżetową;
  • Sporządzanie informacji dotyczących należności podatkowych, nadpłat i zaległości;
  • Bieżąca analiza zaległości podatkowych ich windykacja i egzekucja;
  • Sporządzanie protokołów o stanie majątkowym i rodzinnym osób ubiegających się o umorzenie podatku;
  • Przygotowywanie projektów decyzji w zakresie zaniechania w całości lub części poboru podatków z tytułu łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych,a także w sprawie odraczania terminu płatności, rozkładania na raty i umorzenia zaległości z tytułu tych zobowiązań;
  • Zgłaszanie wniosków o zmiany w planie finansowym w zakresie działania referatu;
  • Prowadzenie i stałe aktualizowanie ewidencji pojazdów będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych dla celów podatku od środków transportu;
  • Korespondencja i udzielanie informacji w zakresie podatków, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • Udział w opracowywaniu programów i planów rozwoju gminy oraz budżetu gminy, w ścisłej współpracy ze skarbnikiem;
  • Prowadzenie ewidencji dla potrzeb VAT, w tym ewidencji faktur VAT oraz wykonywanie innych czynności wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług;
  • Wystawianie faktur VAT,
  • Prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupu faktur Vat, ewidencja zakupów podlegających odliczeniu przy pomocy współczynnika Vat w trzech formach,
  • Sporządzanie deklaracji VAT, miesięczne rozliczanie podatku należnego;
  •  Wykonuje czynności sprawdzające poprawność dokumentowania podatku Vat przez jednostki organizacyjne Gminie;
  • Sporządzanie skonsolidowanej deklaracji dla podatku od towarów i usług (Vat), która zostanie przesłana do właściwego Urzędu Skarbowego;
  • Windykacja należności;
  • Wykonywanie innych zadań wynikających przepisów szczególnych;
  • Wytwarzanie i wprowadzanie informacji z zakresu pracy referatu do BIP i strony internetowej Urzędu;