Nabór na stanowisko urzędnicze - Sekretarz Gminy
Wykształcenie wyższe : Prawo lub Administracja
II. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku.
- Nieposzlakowana opinia.
- Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Co najmniej 4 letni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
- Umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietów biurowych.
- Znajomość i umiejętność stosowania przepisów prawa w zakresie ustaw w szczególności:
o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, kodeks postępowania administracyjnego, kodeks wyborczy, kodeks pracy, o dostępie do informacji publicznej, ochronie danych osobowych. - Praca w pełnym wymiarze czasu pracy
III. Wymagania dodatkowe:
- Umiejętność opracowywania projektów aktów prawnych.
- Znajomość struktury organizacyjnej urzędu.
- Umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji, odporność na stres, kreatywność, umiejętność pracy w zespole.
- Umiejętność analitycznego myślenia, koncentracji oraz pracy pod presją czasu.
- Doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej w szerszym zakresie niż opisane w wymaganiach niezbędnych.
- Chęć dalszego podnoszenia i poszerzania wiedzy zawodowej oraz być aktywnym w doskonaleniu własnych umiejętności.
- Umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa.
- Umiejętność analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych.
- Umiejętność poprawnego formułowania decyzji administracyjnych.
- Prawo jazdy kat. B.
- Samochód prywatny z możliwością wykorzystywania do celów służbowych.
- Dyspozycyjność w wykonywaniu zadań.
- Umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi.
- Preferowane predyspozycje osobowościowe tj.: kreatywność , umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się, odpowiedzialność, rzetelność, sumienność, obowiązkowość, bezstronność, wysoka kultura osobista.
- Opracowywanie regulaminów, statutów oraz ich zmian i zarządzeń związanych z organizacją urzędu.
- Zapewnienie terminowego i poprawnego załatwiania spraw przez pracowników urzędu.
- Dekretowanie korespondencji wpływającej do urzędu oraz zapewnienie terminowego i poprawnego dekretowania korespondencji urzędowej i koordynowania jej obiegu pomiędzy komórkami Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Gminy.
- Prowadzenie całości spraw związanych z załatwianiem skarg wniosków i petycji oraz koordynowania poprawnego i terminowego załatwiania spraw z tytułu wnoszonych skarg, wniosków, zapytań, interpelacji, petycji i innych pism.
- Nadzór nad poprawnym i terminowym przygotowaniem materiałów pod obrady Rady Gminy, komisji Rady Gminy lub zebrań wiejskich.
- Nadzór nad poprawnym i terminowym przygotowaniem materiałów pod rozstrzygnięcia Wójta w bieżących sprawach Gminy.
- Koordynowanie i nadzór nad poprawnym i terminowym przekazywaniem dokumentacji urzędowej do archiwum zakładowego.
- Koordynowanie spraw z zakresu kontroli zarządczej w Urzędzie oraz poprawnego i terminowego wprowadzania procedur w formie zarządzeń wewnętrznych Wójta oraz zarządzeń publikowanych na BIP Urzędu, w tym aktualizacja Regulaminu organizacyjnego Urzędu.
- Opracowywania rocznego raportu o stanie gminy.
- Prowadzenie centralnych rejestrów:
- umów,
- skarg, wniosków i petycji,
- zarządzeń wójta,
- uchwał Rady Gminy,
- udzielonych informacji publicznych,
- instytucji kultury
- Sporządzanie upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzeni ich rejestru.
- Nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników Urzędu zasad określonych w obowiązujących przepisach z zakresu bhp, ppoż. i dyscypliny pracy.
- Nadzór nad poprawnym realizowaniem zadań w Urzędzie w zakresie spraw:
1) organizacyjnych,
2) kadrowych,
3) obsługi prawnej,
4) zaopatrzenia Urzędu w materiały i wyposażenie niezbędne do bieżącego funkcjonowania, w tym w zakresie systemów i sprzętu informatycznego, zgodnie z procedurami dotyczącymi udzielania zamówień publicznych w tym zakresie,
5) ochrony danych osobowych również wg przepisów odrębnych.
- Prowadzenia całości spraw dotyczących obsługi kadrowej, dokumentacji pracowniczej pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
- Opracowywanie zakresów czynności dla samodzielnych stanowisk pracy w Urzędzie oraz nadzorowanie opracowywania zakresów czynności przez kierowników referatów.
- Koordynowanie i prowadzenie polityki podnoszenia kalifikacji zawodowych pracowników Urzędu oraz prowadzenie ewidencji szkoleń.
- Prowadzenie całości spraw dotyczących praktyk, stażów i prac interwencyjnych.
- Wykonywanie funkcji pełnomocnika Wójta ds. z zakresu prawa pracy wraz z aktualizacją procedur kontroli zarządczej dotyczącej regulaminu pracy i regulaminu wynagrodzeń oraz całości dokumentacji pracowniczej w Urzędzie i funkcjonujących procedur naboru na wolne stanowiska pracy oraz służby przygotowawczej.
- Wykonywanie funkcji pełnomocnika Wójta ds. z zakresu koordynowania terminowego i poprawnego wykonywania okresowych ocen pracowników w Urzędzie.
- Wykonywanie funkcji pełnomocnika Wójta ds. z zakresu poprawnego i terminowego składania oświadczeń majątkowych wg przepisów odrębnych.
- Stwierdzanie zgodności z oryginałem dokumentów.
- Koordynowanie i realizacja zadań związanych z wyborami referendami.
- Koordynowanie spraw związanych z realizacją remontów kapitalnych oraz bieżących remontów Urzędu.
- Prowadzenie kontroli wewnętrznej. a zwłaszcza nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników zadań wynikających z zakresu czynności,
- Współpraca w zakresie odpowiadającym realizacji swoich zadań z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa.
- Współpraca w zakresie odpowiadającym realizacji swoich zadań z innymi jednostkami samorządu terytorialnego.
- Koordynacja i organizacja spraw związanych z funkcjonowaniem jednostek pomocniczych gminy,
- Kierowanie bieżącymi sprawami w razie nieobecności Wójta.
- Prowadzi ewidencję materiałów pokontrolnych z kontroli Urzędu przez jednostki do tego upoważnione i nadzór nad wykonywaniem zadań i wniosków pokontrolnych.
30. Dbanie o należyty wygląd budynku Urzędu oraz jego otoczenia , oraz zapewnia ochronę Urzędu, podejmuje czynności związane z zabezpieczeniem przed kradzieżą, włamaniem, pożarem itp.
31. Prowadzenie całości spraw związanych z organizowaniem otwartego konkursu ofert z organizacjami pozarządowymi na zadania publiczne zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
32. Przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy.
33. Nadzór nad zawartością merytoryczną strony internetowej Urzędu i BIP.
34. Nadzorowanie nad sprawami w zakresie zdrowia, opieki społecznej i kultury.
35. Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz wynikających z poleceń i upoważnień wójta.
Wymagane dokumenty:
- Podanie (list motywacyjny) o przyjęcie na stanowisko objęte naborem.
- Życiorys (CV).
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk dostępny w załączniku do ogłoszenia).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie.
- Kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach zawodowych.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy.
- Podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Podpisane oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Podpisany oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wymienionym stanowisku.
- Podpisane oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282).
- Podpisane oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub kserokopia dowodu osobistego.
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – jeżeli kandydat / kandydatka jest osobą niepełnosprawną.
- Oświadczenie o braku przynależności do partii politycznej
Wszystkie składane dokumenty powinny być podpisane własnoręcznie przez kandydata, a dokumenty niebędące oryginałami winny być dodatkowo opatrzone klauzulą: „Za zgodność z oryginałem” i podpisane przez składającego dokumenty.
Informacja o warunkach pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane jest na parterze budynku administracyjnego Urzędu Gminy Tereszpol.
Stanowisko jest związane z pracą przy monitorach ekranowanych. Praca jednozmianowa, od poniedziałku do piątku, z zastrzeżeniem konieczności wykonywania obowiązków kierowniczych na terenie gminy również poza godzinami pracy Urzędu Gminy. Wymiar czasu pracy – cały etat.
Budynek nie jest przystosowany dla osób z dysfunkcją narządów ruchu, brak podjazdów oraz wind dla niepełnosprawnych.
Planowany termin rozpoczęcie pracy: 01.08.2021 r. – 01.11.2021 r.
VII. Informacja i wskaźniki zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
W miejscu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce jest niższy niż 6 %.
Sposób, termin i miejsce składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z podaniem imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania i numeru telefonu kontaktowego z dopiskiem:„ Dotyczy naboru na stanowisko Sekretarza Gminy”
- Termin składania ofert upływa dnia 06 sierpnia 2021 roku godz. 14:30 w sekretariacie Urzędu Gminy Tereszpol, ul. Długa 234, 23-407 Tereszpol-Zaorenda.
- Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Tereszpol
Pouczenie o ochronie danych i wytyczne dla systemów i usług w zakresie zgodności RODO:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UEL119 z 04.05.2016, str.1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Tereszpol, 23-407 Tereszpol-Zaorenda , e-mail: gmina@tereszol.pl
- Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych z kontaktem: biuro@myszkowiak.pl
- Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem naboru na wolne stanowisko urzędnicze, prowadzonym w trybie konkursu.
- Kandydat posiada:
- a) na podstawie art. 15 RODO – prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- b) na podstawie art. 16 RODO – prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- c) na podstawie art. 18 RODO – prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; - d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- Nie przysługuje Pani/Panu:
- a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO – prawo do usunięcia danych osobowych;
Informacje organizacyjne:
- Rozpatrzenie zgłoszeń oraz rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami dokonane będą przez komisję konkursową, w terminie do 14 dni po upływie terminu składania dokumentów.
- W/w postepowanie składać się będzie z dwóch etapów:
- I etap – sprawdzenie dokumentów kandydatów pod względem formalnym,
- II etap – test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi formalne
- O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu osoby, które spełniły wymogi formalne zostaną powiadomione indywidualnie.
- Pierwsza umowa o pracę z kandydatem wyłonionym przez komisję konkursową zostanie zawarta na czas określony z możliwością ewentualnego dalszego przedłużenia.
- Informacje o wyniku naboru zostaną upowszechnione w Biuletynie Informacji Publicznej ugtereszpol.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Tereszpol.
- Wójt Gminy ma prawo unieważnienia konkursu w każdym czasie bez podania przyczyny.
O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu osoby, które spełniły wymogi formalne zostaną powiadomione indywidualnie.
KWESTIONARIUSZ_OSOBOWY_DLA_OSOBY_UBIEGAJACEJ_SIE_O_ZATRUDNIENIE_(1).doc
lista kandydatow_wymogi formalne.pdf